2006年12月15日 星期五

Web 2.0

Web 2.0
  • WYSWYG (What you see is what you get.)
  • Personalization
  • Mashup
  • Sharing
  • Feedback
If Web 1.0 is read only, then Web 2.0 is Read-Write.

Web 1.0 is for the user.
Web 2.0 is for the user and by the user.
Web 3.0 is for the user, by the user, and of the user.

References:

What is Web 2.0? By Andy Budd of Clearleft Ltd

What Is Web 2.0 by Tim O'Reilly

examples:

維基百科,自由的百科全書

1 則留言:

  1. 上來查有沒有作業的時候順便看了web2.0的文章做一下複習,讓我想起我同學給我的這個假bbs還有黑米-共享書籤這兩個是我一個元智的朋友給我看的 我覺得web2.0已經慢慢的把資訊又往上升了一個等級,有時候不禁讓人感到有些恐懼^ ^"

    回覆刪除